четверг, 21 мая 2015 г.

Блогерство як форма самореалізації вчителя

Дудар Г.М., вчитель-методист.
Що дає вчителю ведення блогу (сайту)? Інформаційне суспільство спонукає сучасного педагога працювати на випередження. Учитель повинен бути координатором інформаційного потоку, володіти сучасними методиками та новітніми технологіями. Сучасних школярів уже не задовольняє лише крейда і дошка вони прагнуть інноваційних форм навчання, так чи інакше пов’язаних з електронними матеріалами. Це вимагає від вчителя теж іти в ногу з часом, оволодівати новими ІТ-навичками. Майбутнє наших учнів – це життя і праця у новому цифровому суспільстві, у якому володіння ІКТ є запорукою успіху. Тому в даний час Інтернет-сервіси стають надійними помічниками учителя, відкриваючи безліч можливостей для урізноманітнення навчально-виховного процесу. Ми повинні навчити учнів вчитись самостійно, це потреба часу. Але і вчителю потрібно вчитись, підвищувати свою кваліфікацію для себе. для учнів, яких навчаєш і яким цікаво навчатись, використовуючи комп’ютер. Видатний вчений, мислитель і гуманіст Алі Апшероні писав: «Педагоги не можуть успішно когось навчати, якщо в цей же час ретельно не вчаться самі». Мій невеликий поки що досвід підтверджує ту тезу, що найважливішою складовою процесу навчання є не комп’ютери, а вчителі, озброєні методиками застосування комп’ютерних технологій.
Створюючи свій блог, я використовую Google-сервіси, зокрема Google Maps, GoogleDrive, GoogleDocs Усе це зберігаю на GoogleDrive. Свої навчальні матеріали, інструкції, підказки, відеопідказки, презентації, практичні завдання та завдання для контролю також розміщую на "хмарних" сервісах GoogleDrive . Крім Google-сервісів, я познайомилась із Calameo сервісом для миттєвого створення інтерактивних публікацій в Інтернеті. Інтерактивна публікація – це інтерактивний електронний документ для читання з комп’ютера. Під час його читання можна перегортати сторінки, відзначати цікаві місця, збільшувати масштаб зображення у презентаціях, брошурах, текстах тощо.
Робота у блозі вимагає вмінь по перетворенню ppt- презентацій у відео, розміщення власних відео на You Tube або у блозі, перетворення документів із PDF у Word. Для цього доводиться знайомитись із спеціальними програмами такими як Movavi Power Point to video Converter 2, Abobe Online Servises. 
Таким чином, ведення блогу вимагає постійного самовдосконалення вчителя у галузі ІКТ і безумовно сприяє цьому.
Щоб створений вчителем блог був цікавим учням, батькам , колегам. іншим читачам. необхідно постійно його наповнювати новими матеріалами, зокрема статтями. Тому для написання посту (статті) виникає необхідність ознайомлення із літературою чи з іншими джерелами з тієї чи іншої проблеми. В процесі написання статей у автора виробляється свій стиль, тобто вчитель мимоволі стає журналістом. Таким чином блогер реалізується як журналіст. Чим цікавіше він пише, тим більше читачів він матиме. Окрім цього, що є дуже важливим для вчителя, він вдосконалює культуру писемного мовлення.
Ще один момент, який стосується вдосконалення блогера як особистості. Ведення блога спонукає до самодисципліни – блог потрібно наповнювати систематично, інакше можна втратити читачів.
Найвищою винагородою для учителя, безперечно, є авторитет серед учнів. Якщо вчитель має свій блог чи сайт, він просто виростає в очах своїх учнів. Для учня це означає, що його наставник іде в ногу з часом, цікавиться сучасними технологіями і з ним можна говорити про багато речей на рівних.
Учитель не має права відставати від часу, в якому живе.користуватись Адже він – не лише основне джерело знань, а й організатор самостійної діяльності учнів.
Викладаючи у блозі свої матеріали, вчитель заявляє про себе, а підтримуючи (шляхом читання і коментування) блоги колег (як українських, так і зарубіжних), він сприяє утворенню професійної учительської спільноти в Мережі Інтернет.
На жаль, серед багатьох педагогів, особливо старшого покоління, тих, кому за 50, побутує думка, що для навчання математики ( і не тільки) вчителю достатньо мати крейду і дошку. Безумовно, без них теж не обійтись. Але на часі – нові технології, які оптимізують навчальний процес, зрештою. наближають нас до сучасних учнів, які досить гідно обізнані із цими технологіями . Тому блогерство вчителів , на мою думку, на даний час стає все актуальнішим.

Комментариев нет:

Отправить комментарий