Основні поняття

WWW (Всесвітня павутина) – глобальна гіпертекстова система; сервер, на якому зберігаються html-документи, пов'язані гіпертекстовими посиланнями.

Блог – (англ. blog, від web log, «мережевий журнал або щоденник подій») – це веб-сайт, основний до вмісту якого регулярно додаються записи, зображення або мультимедіа. Для блогів характерні недовгі записи тимчасової значущості. Блогерами називають людей, що ведуть блог. Сукупність усіх блогів мережі прийнято називати блогосферою. За авторським складом блоги можуть бути особистими, груповими (корпоративними, клубними ...) або суспільними (відкритими). За змістом – тематичними або загальними. Відмінності блогу від традиційного щоденника обумовлюються середовищем, тобто його «мережевого»: блоги зазвичай публічні або доступні хоч би певного безлічі користувачів Мережі. Це визначає і відмінності блогових записів від щоденникових: перші зазвичай передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в публічну полеміку з автором (у відгуках до блог-запису або своїх блогах). Для блогів характерна можливість публікації відгуків (так званих «Коментарів», комментов) відвідувачами. Вона робить блоги середовищем мережевого спілкування, що має ряд переваг перед електронною поштою, новинними групами, веб-форумами і чатами. 

Веб 2.0 – термін, що позначає друге покоління мережних сервісів. Ці сервіси дозволяють користувачам не тільки подорожувати по мережі, але й спільно працювати і розміщувати в мережі текстову і медіа інформацію. Додатки Веб-2.0 є комбінацією технологій, розроблених наприкінці 1990-х років, включаючи громадські веб-сервіси API (починаючи з 1998), Аякс (1998), і веб-синдикацію RSS (1997). Також вони дозволяють працювати з масовими публікаціями (на основі веб-додатків соціальних сервісів). У концепцію Веб-2.0 включають блоги, вікі, народні класифікатори.

Вікі – веб-сайт, структуру і вміст якого користувачі можуть спільно змінювати за допомогою інструментів, що надаються самим сайтом. Найбільший та найвідоміший вікі-сайт – Вікіпедія.

Гіпертекст – сервіс, що надає послуги хостингу любительського відео. Користувачі можуть додавати, переглядати і коментувати ті чи інші відеозаписи.

Дистанційна освіта – процес придбання знань і навичок за допомогою освітнього середовища, заснованої на використанні інформаційних технологій, що забезпечують обмін навчальною інформацією на відстані, і реалізує систему супроводу і адміністрування навчального процесу.

Електронна пошта – мережева служба, що дозволяє користувачам обмінюватися повідомленнями або документами без застосування паперових носіїв. E-mail – найменування служби та наданої нею послуги з пересилки і отримання електронних повідомлень по розподіленої (у тому числі глобальної) комп'ютерної мережі. 

Інтернет – глобальна комп'ютерна мережа, що використовує стандартні протоколи і об'єднує понад 50 тис. мереж.

Інформація - фундаментальне поняття. Будь-яке визначення є неповним. Інформація передбачає наявність матеріального носія, джерела інформації, передавача інформації, приймача і каналу зв'язку. Інформація - це абстрактне зміст будь-якого висловлювання, повідомлення. 

Інформаційна мережа – мережа, призначена для обробки, зберігання та передачі даних. Інформаційна мережа складається: з абонентських і адміністративних систем і з зв'язує їх комунікаційної мережі. Залежно від відстані між абонентськими системами, інформаційні мережі поділяються на глобальні, територіальні і локальні. Розрізняють універсальні та спеціалізовані інформаційні мережі. Мережева технологія – засоби обробки і передачі інформації. Соціальні сервіси – мережеве програмне забезпечення, що підтримує групові взаємодії. Он-лайнові інструменти, за допомогою яких користувачі можуть не тільки спілкуватися між собою, а й самі створювати контент (вміст) веб-сторінок. Учасники соціальної мережі можуть здійснювати прості дії зі створення або вибору найбільш цікавих статей, фотографій або аудіозаписів. Соціальні сервіси + прості дії учасників + обмін повідомленнями = мережеве співтовариство.

ІТ (інформаційні технології) – загальний термін, використовується для посилань на всі технології, пов'язані зі створенням, зберіганням, обробкою і управлінням інформацією.

Закладка – посилання на адресу web сторінки, що зберігається для прямого звернення до неї в наступних сеансах роботи.

Комп'ютерні мережі – єдиний комплекс, що включає територіально розосереджену систему ЕОМ (комп'ютерів) та їх терміналів, об'єднаних засобами зв'язку з використанням комутаційного обладнання, програмного забезпечення і протоколів для вирішення інформаційних, управлінських, обчислювальних та/або інших завдань. У залежності від розмірів, охоплюваній обчислювальної мережею території, використовуваних каналів зв'язку та архітектури побудови розрізняють обчислювальні мережі: локальні, територіальні (в тому числі регіональні) і глобальні.

Контент – (англ. content) – будь-інформаційно значиме (змістовне) наповнення інформаційного ресурсу (наприклад, веб-сайту) – тексти, графіка, мультимедіа.

Карта пам'яті – або карти розуму (Mind maps) – спосіб планування, конспектування та візуального відображення складної інформації, розроблений психологом Тоні Бьюзеном. 

Метод проектів – організація навчання, при якій учні набувають знань в процесі планування та виконання практичних завдань-проектів. М. п. виник у 2-ій половині 19 ст. в школах США. Ґрунтується на теоретичних концепціях прагматичної педагогіки; докладне висвітлення отримав у працях американських педагогів Дж. і Е. Дьюї, У.Х. Кілпатріка і Е. Коллінза.

Модель навчання – схема або план дій педагога при здійсненні навчального процесу. В основі моделі навчання лежить організація переважної діяльності учнів.

Модуль – закінчений блок навчального матеріалу. Модульне навчання – спосіб організації навчального процесу на основі блочно-модульного представлення навчальної інформації. Сутність модульного навчання полягає в тому, що зміст навчання структурується в автономні організаційно-методичні блоки – модулі, зміст та обсяг яких можуть варіювати в залежності від дидактичних цілей, профільної і рівневої диференціації учнів, бажань учнів щодо вибору індивідуальної траєкторії руху за навчальним курсом. Модулі можуть бути обов'язковими і елективний. Самі модулі формуються: як структурна одиниця навчального плану за фахом; як організаційно-методична міждисциплінарна структура, у вигляді набору розділів з різних дисциплін, що об'єднуються за тематичною ознакою базою; або як організаційно-методична структурна одиниця в рамках навчальної дисципліни. Необхідною елементом модульного навчання звичайно виступає рейтингова система оцінки знань, що припускає бальну оцінку успішності учнів за результатами вивчення кожного модуля.

Освітнє середовище – продукт відносин суб'єктів освітнього простору, активний суб'єкт цих відносин.

Подкаст – (англ. podcasting, від iPod й англ. Broadcasting - повсюдне мовлення, широкомовлення) – спосіб публікації медіа-потоків (як правило - звукових або відео-передач) у Всесвітній мережі (зазвичай, у форматі MP3), при якому вони анонсуються особливим чином, що дозволяє автоматизувати завантаження нових випусків на пристрій відтворення.

Подкаст-термінал – це веб-сайт, що підтримує хостинг медіа-файлів і в якійсь мірі автоматизує приміщення записів і підписку на оновлення. 

Соціальні мережі [Social Networks] – стосовно до Інтернету це віртуальна мережа, що є засобом забезпечення сервісів, пов'язаних з встановленням зв'язків між його користувачами, а також різними користувачами та відповідними їх інтересам інформаційними ресурсами, встановленими на сайтах глобальної мережі. Термін "Соціальна мережа" був введений в 1954 р. Багато сервісів Інтернету, що дозволяють встановлювати безліч телекомунікаційних зв'язків, автоматично формують і використовують соціальні мережі. У результаті з'явився вид автоматизованого сервісу, званий соціально-мережевими послугами (Cocial Networking Service) в Інтернеті.

Тег – слово в тексті, здатне в сукупності з іншими ключовими словами представляти текст. У вебі використовується головним чином для пошуку.

Технологія – (від грец. Téchne - мистецтво, майстерність, уміння і ... логія), сукупність прийомів і способів операцій; наукова дисципліна, що розробляє і вдосконалює такі прийоми і способи.

Форум – сайт (або відповідне ПЗ) для Інтернет-спілкування.

Фотохостинг – сервіс, призначений для зберігання і подальшого використання користувачем своїх цифрових фотографій. Зареєструвався користувач системи може поміщати на віддалений сервер свої фотографії. До кожної фотографії її господар може додати назву, короткий опис і ключові слова (тег) для подальшого пошуку. Можна робити нотатки і на самих фотографіях. Якщо на фотографії зображено кілька об'єктів (наприклад, кілька будинків), то можна виділити будь-який з об'єктів і додати до нього опис.

Комментариев нет:

Отправить комментарий